Sunday 26 May 2013

Ternyata sabarku tak bererti untukmu


tajuk je da memang nampak tak sabar. ehhh! memang pon. marah tak abis-abis lagi ni. rasa macam dunia ni nak kiamat agaknya bila aku sendiri yang banyak bercakap ni jadi pendiam,pendendam dan baran. well, ekceli, aku memang ada sifat-sifat tu pon. tapi da lama da aku buang. tapi bila kesabaran kita di uji, dicabar & kemaafan kita orang amik mudah, memang MELETOP la. apa? ingat MeleTOP kt astro tu ke? ni life punye Meletop. aku masih simpan lagi ape aku sampaikan kat pihak ke-3 tu. malas nk upload. buat sakit hati ada la. rasa nak lempang dua-dua.

masalah ni da banyak kali berlaku. aku kira-kira da msuk ke-9 da. tapi tak jugak faham 2-2 ni. ape die?? mesti korang pikir "ape je cerita sorang ni? xfaham." kannn?? OK meh aku cerita.

ex gf tunang aku ni cari tunang aku balik. yang membuatkan cerita ni laggiii HOT.. Tunang aku melayan.diulanggiii MELAYAN. walaupun die kata die tak melayan. BUKTI ada menyatakan die melayan. so? terangkanlah menjela-jela pun. memang tak nak dengar dah. bukan sekali.banyaak kali.
dan untuk menambahkan cerita ini HOT & SPICY..Tunang aku ni boleh MENIPU tu. boleh terima tak kalau tunang korang wat mcm tu disebabkan perempuan tu? reason die.. NAK BERKAWAN. jap aku nk tanya. BERKAWAN UTUK APE? EX KO DA KAWIN.ADA ANAK.IBU LAK TU.ISTERI ORANG LAK TU. kalau kawan, kenapa 8x die add, 8X ko approved.8X tu jugak aku blocked n remove????! ce cite sikit. ce cite. maknenyaa AKU TAK SUKA. blh tunang aku cakap " KAWAN JE KAN. APASAL 
JELES TERUK?" nak tahu jawapan die. meh sini aku cakap kenapa:

1. kalau da name pn EX.. p lantak laa die hidup ke mati ke.
2. awak tu bakal kawin,ada family.FOCUS YG PENTING SUDAH LAH.
3. perempuan tu JANDA. dan, bl ada masalah,KOMFEM2 LA DIE CARI KO SEBAB KO JE   
   "FAHAM" DIE LBH DARI SUAMI DIE.KORANG KAN PERNAH COUPLE.TAK INGAT? 
4. skrg die da rujuk balik ng suami. makne nya, die tu bini orang..syurga kt mana? klu die cari ko, ko plk 
    jenis melayan..OH LUPA.KAWAN. agak-agak suami die suke tak?
5. aku tak percaya dengan perempuan tu sebab aku pun perempuan.
6. kenapa susah sangat nak faham hati aku? aku memang tak suka ko kawan dengan die.aku xsuruh 
    bermusuh.just ENOUGH IS ENOUGH. pon ko susah nak faham. 
7. bertambah heran, kenapa ko TIPU? XBLH DELETE WHATSAPP LAH,XPERNAH APPROVED 
    DIE LAH,DA BLOCKED DIE LAH.heeeeeeeeeey.YANG BLOCKED DIE TU AKU.BUKAN 
    KO.YANG REMOVED DIE PON AKU BUKAN KO.ape ko buat? APPROVED AS FRIEND. 
    MUTUAL FRIEND LAK TU.hebbbaaaaaaaaaaaat!!!!!!!!!!!!

aku bukan seorang yang baran.tapi jangan buat aku baran. aku kesal sebab aku sedia memaafkan perkara lepas,tapi nampaknya..korang berdua jenis manusia tak reti nak hargai perasaan orang lain, pk korang-korang je. aku sanggup jatuhkan ego aku, kepala angin aku, tahan marah aku sebab ko berdua.tapi akhirnya..korang tetap degil.

korang nak aku cakap kasar and maki-maki ke? well, aku suggest..JANGAN MINTAK. sebab, aku sendiri  tak suka kalau aku da marah.sebabnya,aku tak suka maki hamun orang. bila aku da marah, API AMARAH AKU NI SUSAH NAK PADAM. SAMPAI LUBANG CACING AKU CARI KO.SAMPAI BILA-BILA PUN AKU AKAN INGAT PERBUATAN KORANG.SEBAB? aku da bagi kemaafan. TAPI? ADA KORANG MINTAK MAAF? XDE PUN KAN? JANGAN SAMPAI AKU TERDETIK BUKAN-BUKAN. korang sendiri terkejut nanti.

yang tunang aku pon masalah. die ni yang buat api aku 100% meletop. die gatal sangat kenapa? memang die tak sayang aku pon. aku tahu da.kalau die sayang, tentu die tak akan amik mudah tentang aku.
dan aku pernah merayu SUPAYA JANGAN AMIK MUDAH TENTANG AKU,TLG FHM AKU..& yang best nye...SEMUA DIE AMIK MUDAH.SEBAB? 1 JE. DIE PK DIE BUAT TU BETUL.
so, minggu ni aku da hilang sabar.aku bg sepatah dua kata dengan perempuan tu. sabar aku tak ada dah. 

kpd en tunang, TAK PAYAH NK "I LOVE YOU" SANGAT. blm tentu mampu nk reda kan kemarahan aku yang ko da buat banyak kali.

*Ya Allah Ya Tuhan Ku, Sesungguhnya aku tidak mahu jadi orang munafik yang terlalu ikutkan api amarah. Berikanlah Aku petunjuk supaya hatiku tenang.

:'(






No comments :

Post a Comment