Tuesday 14 May 2013

Perdebatan Nombor D.A.J.J.A.L


mesti korang pelik kan? DAJJAL ada nombor? Hello. Setiap yang hidup mesti ada nombor. Sama macam setanggg.Macam bilangan adik beradik.
Contoh kalau orang tanya “Ni anak ke berapa?” “Yang tinggi tu yang pertama ke ke-tiga?” kann?? Tu kan nomborr tu..

OK. Hari ni aku nak kongsi sedikit sebanyak tentang nombor phone. Kadangkala kita tak perasan bahawa, setiap nombor ada maksud tersirat.

Yang kita tahu, EH NI NO TARIKH HARI JADI AKU. NI NO AKU DENGAN EHEM-EHEM.NI NO PLAT KETE AKU.NI NO GABUNGAN...dan sebagainya...

Tapi, kita sedar tak, nombor-nombor tu sangat penting ?

(walaupun bak kata omputeh “IT IS JUST A NUMBER”)

Ekcelli, adik aku ni die ada kuakan issue bahawa nombor phone die tu no DAJJAL. Sebab pangkal die 666. So, untuk kepastian, aku pn search la..so ni laa hasil nye. Nak baca la tu kan? Tahu korang berminat nak baca.hahahahahaha...

Jom baca sama-sama..

Dari perspektif Islam:

Dajjal yang digambarkan sebagai seorang penipu yang akan mempunyai kuasa ajaib dan yang sementara akan memegang kuasa ke atas seluruh bumi:

Nabi telah memberi amaran kepada kita bahawa pada akhir zaman akan ada seseorang yang akan menipu semua umat manusia. Dajjal akan memiliki kuasa ke atas dunia ini. Oleh itu, umat Islam perlu berhati-hati untuk tidak mempunyai cinta dunia dalam hati mereka supaya mereka tidak akan meninggalkan agama mereka dan mengikutinya. Beliau akan dapat untuk menyembuhkan sakit dengan mengelap tangannya pada mereka, seperti Isa, tetapi dengan penipuan ini Dajjal akan membawa orang ke jalan ke neraka. Oleh itu Dajjal adalah Mesias palsu, atau Anti-Kristus (Massih ad-Dajjal). Dia akan berpura-pura menjadi Mesias, dan menipu rakyat dengan menunjukkan mereka kuasa yang menakjubkan.


Sheikh Kabbani menerangkan beberapa kuasa ajaib Dajjal ini:


Dajjal itu akan mempunyai kuasa syaitan. Dia akan mengganas umat Islam ke dalam mengikutinya, menukarkan mereka ke dalam ketidakpercayaan. Dia akan menyembunyikan kebenaran dan melahirkan kepalsuan. Nabi berkata bahawa Dajjal akan mempunyai kuasa untuk menunjukkan imej nenek moyang seseorang mati di tangannya, seperti skrin televisyen. Saudara akan berkata, "Oh anakku! Orang ini adalah betul. Saya di syurga kerana saya adalah baik dan saya percaya kepadanya. "Dalam realiti yang relatif dalam neraka. Jika saudara berkata, "Percayalah pada manusia ini, saya di dalam neraka kerana saya tidak percaya," seseorang mesti berkata kepada Dajjal, "Tidak, dia berada di syurga. Ini adalah palsu.

Nabi berkata: Dajjal akan berkata kepada Arab Badwi, "apa yang anda akan berfikir jika saya membawa ayah dan ibu anda kembali kepada kehidupan untuk anda? Anda akan menjadi saksi bahawa saya tuhan anda? Badwi itu akan berkata, "Ya." Jadi dua syaitan akan menganggap rupa ayah dan ibunya, dan berkata, "Wahai anakku, ikutilah dia, kerana dia adalah tuan anda ..."

Dari perspektif bukan islam ( KITAB INJIL)

Kitab Injil mengajar bahawa Dajjal akan mendapat jumlah kawalan ekonomi dan agama daripada seluruh dunia. Semua orang akan menyembahnya dan menerima tanda pada tangan mereka atau atas dahi mereka untuk membeli atau menjual. Mereka yang enggan mengambil tanda akan diburu dan dihapuskan.
Bilangan 666 dilihat sebagai nombor jahat. Ini tidak syak lagi kerana penampilan dalam filem ghaib dan apabila badan pemuzik rock tertentu. Bilangan hampir meletakkan ketakutan di hati dan fikiran sesetengah orang yang beriman.
Berhati-hati dan perhatian perlu diambil apabila cuba untuk memahami atau mentafsir buatan (termasuk yang ini). Kunci kepada semua buatan Bible ialah: Mentafsir buatan sebagai literal melainkan jika ia adalah jelas simbolik, tetapi memahami bahawa mesti ada maksud yang sebenar di sebalik perlambangan. Jika kita tidak melakukan ini, kita akan jatuh ke dalam perangkap yang sama seperti pemujaan dan beberapa kumpulan Kristian.
Oleh itu, 666 tidak 'tanda dari binatang itu. Kitab Suci sedang memberitahu kita bahawa nilai angka namanya akan menambah sehingga 666. The 'tanda' yang akan muncul pada Antikristus akan menjadi tanda literal (lambang atau tanda kebesaran). Dia tidak akan berjalan di bumi dengan 666 di dahi beliau. Jadi untuk recap apa yang kita lihat sehingga kini: The 'tanda' tidak 'nama' atau 'nombor' itu; tiga adalah berasingan daripada satu sama lain. Oleh itu 'tanda binatang itu' tidak 666.
The 'nama' yang Dajjal tidak didedahkan di mana-mana di dalam Kitab Suci, jadi ini adalah mengapa 'nombor' yang diberikan. Tiada siapa yang akan tahu siapa Dajjal itu sebelum mendedahkan beliau. Oleh kerana itu kita boleh mengandaikan bahawa tiada siapa yang boleh menerima 'tanda binatang itu' sehingga binatang itu tiba di tempat kejadian dunia. Kami tidak tahu 'nama' itu kerana kita tidak lagi mempunyai kebijaksanaan dan pemahaman tentang bagaimana untuk bekerja di luar 'nombor' beliau.

Hah! Mana kita nak percaya? Semestinyaa AL-QURANNUL QAREEM. kann.
Perkongsian ini adalah sebagai renungan kita sahaja.


No comments :

Post a Comment