Wednesday 9 October 2013

mandremm....protprak..protprak..puii..puiii....

Mandrem…
Istilah tu ada lagi ke zaman moden sekarang?
Rasanya semua orang tahu mandrem tu apa..
Die adik-beradik lain bapak lain emak sama moyang dengan maksud BUATAN ORANG..
Haaa…camne tu? Aku pun tak tahu sebenarnya..
Ahahahahahaha!

Kalau di Indonesia, BUATAN ORANG tu..maksud die MENGANDUNG..
Ada nama hospital.. HOSPITAL BUATAN ORANG.
Tak caya lettew? Aku masa mula-mula tengok time ber honeymoon dengan husband July hari tu pun aku nak tergelak besar…
Hahahahaha….
Tapi..disebabkan tourist guide tu orang islam, so cam tak brape proper la nak gelakkan Negara dan bahasa diorang…emmpphhh….
Tak pasal-pasal “Pak..bisa ngak turun mobilnya..Jalan kaki udah ya Pak”
Mau 7hari 7 malam baru nak sampai tempat yang dituju..ehehehee….tapi aku dengan husband gelak dalam hati udah ler… balik Malaysia baru cerita kat orang kampung..
(ade cite ke?) ekekekekeke…

 
Ekceli, nak cerita…kisahnya..tentang bestfriend aku ni ha..
Hari ni barangkali ada tsunami atau mimpi ngeri la kot tiba-tiba sms aku…last die cari aku time majlis kawin aku Jun hari tu lah..
Aku dah agak mesti die nak update cite baru..
Sekali tekaan aku tepat 100%...10markah untuk aku! Yeay!!
Die cite yang sebenarnya, boyfriend sekarang dalam jagaan family sebab kene “buatan orang”
Haaa korang jangan piker “buatan orang” yang maksud dalam bahasa Indo ye..ni betul-betul buatan orang…buatan orang…alaa yang jampi serapah tu…

Ekceli…(ekceli lagi) boy die tu CEO company..well, die adalah family orang kaya.FULLSTOP.jangan tanya aku die keje ape,company ape..sebab kawan aku pun tingtong tak tahu nak jawap bila aku tanya soklan tu.
Camne diorang bercinta aku pun tak tahu…call pun jarang..sms ape tah lagi..sampai kredit kawan aku tu beratus..kdg2 nak je paw kredit die..hahahaha…
Jodoh die la dapat boy kaya,handsome..lupe nak cite tadi boy die handsome… (aku da curi-curi tengok gambar die OK!) jeles seketika tapi sebenarnya happy la..sebab die kan bestfriend aku…
Kawan aku ni orang susah..serius susah.ayah die nelayan je..mak die kene stroke sampai sekarang tak pulih-pulih…hari-hari die kene maki dengan mak die..hahah..kesian pun ada kelakar pun ada..sebab mak die macam budak-budak…die ada plan nak tunang and kawin dengan boy die ni..tapi dari dulu sampai sekarang..dugaan die terlalu banyak..
Dengan kebizian boy die tahap kritikal punya,keadaan mak die,kewangan (die suri rumah macam aku jugak) kemain payah dapat keje (kami sama), duit pun tak ada dan macam-macam...tapi….aku rasa boy tu tertarik dengan die..sebab die penyabar dan terror masak.mak die pon masak sedap.
(yang aku bengang nye,dlu time study…sikit-skit aku jugak yang masak..die tukang pegang periuk nasi tu lah…hahahahaa)…zaman aku tak ada dapur gas.. (malas nak beli sebenarnnya) hahahahahaa…so die nyangkong kat lantai sambil pegang periuk nasi..aku tukang goreng or masak lauk..bertuah kan?
Kenangan kelakar time study..sewel-sewel je masing-masing…hahahaha..


OK sambung cite mandrem tadi…
Kawan aku cerita…boy die ni kene buat dengan 1 perempuan yang pernah die reject dulu…puas la sampai berbuih-buih mulut kawan aku ni potpet-potpet (tak tahu lak aku die kaki bebel.dulu tak pongg..ahahaha) mamat tu muka relax je…bila perempuan tu da syokk…die tak layan..(yelah die da ada kawan aku kan..)
Perempuan tu tak puas hati so anta la “something” kat boy tu sampai buatkan boy tu tak ingat family,kawan rapat,buah hati dan office…
WOW! Dasyat!
Da sebulan da boy tu berubat…aku ada la nasihat sikit-skit kat kawan aku tu…supaya die tingkatkan kesabaran lagi…sebabnya..orang lepas berubat ni die memang KOMFEM TAK INGAT BENDA YANG DA LEPAS…so…kawan aku ni (pelupa jugak sebenarnya) kene lah jadi memory bergerak boy die…camne die nak re-call balik…pandai-pandai die lah..hahahahaha…


Yang aku heran nya, zaman moden macam ni pun ada jugak yang masih menggunakan khidmat bomoh untuk santan pantau pukau tukau..sebbaik bukan tungau kan…
Hello people…it’s modern world… jangan kehidupan je modern tapi akhlak tak modern…
Yang memalukan…IT’S A WOMAN WHO DONE IT..
Haiissshhh perempuan memang cepat perasan dan suke bertindak ikut emosi…
Walaupun aku perempuan,aku tak suke jugak la perempuan lain berkelakuan macam tu.


Aku harap perempuan tu insaf….tak insaf gak mai aku ajak ko gi join kelas fardhu ain dengan fardhu kifayah..kelas usrah ke…kelas bimbingan rakan sebaya ke (apa kaitan?) kan? Lantak lah.janji kelas…


Dunia ini sementara…tak payah la nak berkomploit dengan syaitaniraajiim tu ha..
Apa kau dapat jaahhh~ dapat dosa adee laa…
Haaiiissshhhhh.





P/s: 




No comments :

Post a Comment