Monday 28 October 2013

Love You Mr. Arrogant versi Realiti Punyerr

Salam semua!
Sorry lama menyepi tak meng-update blog..
Ada yang rindu mindu dudu ke? hahaha...
Wifi Celcom saya rusak..diulangii...rusak.. 
( padahal baru je gune 3 bulan tapi tak tahu la kenapa cepat sangat rosak.)
Jadi ke-delay-an meng-update blog itu terjadi...secara tidak sengaja..
Marah ni!
hehehehe...

Tapi kemarahan tu beransur kurang demi kurang..
(Er...emmm...BM aku macam tak bape OK je..)
tak kisah lah..hahaha...
so..
kemarahan aku semakin berkurangan kerana disebabkan oleh...
cerita yang terhangat dipasaran televisyen dan waktu maghrib anda-anda dan kita-kita semua..iaitu
LOVE YOU MR. ARROGANT

yang diadaptasikan dari novel LOVE YOU MR ARROGANT itu sendiri
Penulis die: Aliesha Kirana..

Ha..panjang lebar aku terangkan..hahahaha...
Cerita tu..rasenye tak perlu aku terangkan kot sebab tipu la korang tak tahu kan...
sapa tak tahu meh aku cepuk muka die! 
(budget garang jap) 
ekekekeke...

Sejak tengok cerita ni, aku rasa macam ade keserasian sedikit watak-watak dalam cite tu.hahahaha...
dapat-dapat MR ARROGANT tu sendiri lah...
kenapa aku cakap macam tu? sebab.. watak MR ARROGANT tu sebijik! sebijik dan berbillion triliion samanya dengan emm...emmmm....emmmm....
s.u.a.m.i
 aku....
hahahaha...
benda ni pun diakui oleh mertua aku sendiri yang da terjebak tengok cite tu..
sepatutnya waktu tu time die tengok berita..
disebabkan menantu dia ni heboh sangat nak tengok..
die pun mengalah..
hihihi...terima kasih mak... ^_^

OK.sambung balik...kat mana tadi?
haa watak MR ARROGANT tu..
die kan berlagak..cakap macam die je hebat..tak suka perempuan gedik..cerewet..tak suka orang banyak tanya...cemburu dan paling penting...die sayang mak dia..
dan kenapa aku kata watak die sama dengan suami aku sebab...dah memang sama..
hee...

aku pun terkejut masa tengok karektor IRHAM tu kan..cara die cakap... Laahaaaiii sebiji macam laki aku! tapi ade berbeda nya yang laki aku ni tak pernah la tunjal kepala bagai...cume jentik-jentik n konon nak siku aku dengan siku die yang triple besar dari aku tu je lahh..
pastu suke ugut kalau aku tak nak dengar cakap..
eh! same la dengan MR ARROGANT..haaa kan aku da cakap..
hahaha...
MR ARROGANT tu kan suke ugut bini dia kalau bini die degil...
*maybe kebetulan la kot suami aku ade ciri-ciri tersebut..hihihi...
tapi... se-arrogant mana pun orang tu..ada sifat kasih sayang yang tinggi..cume ego die tu tinggi melangit...sampai tak boleh nak orang cakap sikit tentang dia..mula la marah tak tentu hala dan mogok la..bising la..potpet-potpet la..
hehehehe...

Kadang-kadang kalau aku geram sangat dengan kerenah dia, aku cakap..

"Eeeeeee memang sama la perangai mcm cite LOVE YOU MR ARROGANT TU"
pastu dia bls..
"Suka-suka kau je kan? sekali aku siku ko biar bengkak kepala tu. nak?"

kalau makanan tak sedap pulak..die cakap..
" apa yang awak masak ni? tak sedap,Abiskan."
*so aku kene abiskan depan dia!* sabar je lah...

kalau aku mintak izin nak keluar..
"kau nak gi mana? sapa bagi kau keluar? kau keluar siap kau."
*eeeerrrrkkk...

kalau aku tegur dia atau bagi pesanan dari mak dia..die cakap..
"da abis cakap da? sshh! nak tdo. tdo sekarang!"

kalau ada salah faham..
"kau sapa? aku ni suami kau. dengar cakap aku.kalau kau nak jadi suami.jadi lah."
*hahaha..ini aku speechless.macam mana nak jadi suami?*

kalau ada yang cerita buruk pasal die..die akan luah..
"diorang tu bagus sangat ke? suka malukan aku kenapa? ingat aku ni tak de maruah ke? aku malas nak cakap dengan diorang.kang aku jumpa ada yang kene nanti.. Diorang belum tengok aku macam mana."

hahahadoiii aii...
emmmm...
macam mana ARROGANT pun suami..die tetap suami...kan?
macam dalam cerita tu jugak..
dah memang tanggungjawap isteri untuk mencintai kelebihan dan kekurangan suami...

:)



No comments :

Post a Comment