Thursday 3 October 2013

macam tak penat je.

hye..hari ni aku ada lagi interview..diulangi....INTERVIEW...
apa itu interview?

interview adalah soalan-soalan merepek yang ditanya oleh bakal majikan yang hendakkan pekerja yang baru lagi freshie dan murah bayarannya. 
OK.aku ni freshie taw.hahahaha..
tah untuk ke berapa juta kali tah aku gi interview...lebih 20 kali kalau tak silap..dan sejujurnya, 100% aku gi interview tu semuanya aku LULUS DAN DISERAP KERJA.
masalah problemnya, kadang-kadang tenpat tak sesuai.. i meant jauh dari kota...kotaaa~! bandarlah...heeeee... so very difficult nak pergi keje sebab sang suami keje kt KLCC...so nak tak nak aku kene lah cari area KL juga...masalahnyaa...area KL sumeee taknak aku..pesal tah..yang aku dapat...BANGSAR-Kerinchi,abdullah Hukum, (die hukum siapa aku pun tak tahu.hahaa), Kepong, Jln Ipoh, Damansara, PJ, JB, MLK ( latest ni) dan dll.. dan semuanya aku pergi sendiri uloolzzz. 
jadi...ce try tanya aku public transport or bangunan mana yang korang jarang dengar? aku mesti taw punya. hahaha (belagak mak jemah nii..) 
Dan hari ni aku tercampak lah diinterviewkan di Bangsar South City.. Area Bangsar jugak..tapi kat LRT Kerinchi...

haa ni gambar dia

 Korang jangan percaya gambar kat atas ni...

Sebab nampak je kecik ..hakikatnya... BESAR YA RABBI~!
die ada 11 Tower...dan tempat aku di interview tu... Tower 11 lah.. 
nanes aku mencari... (T T)
Dah lah BESAR..Tower lain-lain lak tu.. guard plak..sorang cakap kiri..sorang cakap kanan.sorang cakap"DONNO"..tensyen tol.last-last aku "googlesearch" sendiri...
Pueh hati..
sekali cari punya cari.... tower 11 tu...kat beelaaaakaaannngggg sekali. huh! geram betul aku!

ha ni lah Menara Ikhlas tu..

Puas aku cari..rupa-rupanya..aku dah lalu da pun! hahaha...
yang aku marahnya,dalam address tak ada pun letak MENARA TAKAFUL IKHLAS..
issshh majikan ni pun..kot ye...jangan la sorok-sorok..dah la coverage Maxis tak strong..diulangi..Maxis tak strong...
Boleh tiba-tiba tak ada line masa dalam bangunan tu..? Dasyat kan? hohoho...
Selepas di interview...emmmm.... aku kene diskusi dengan suami dulu..hehehehe..
tensyen dan kepenatan mencari tempat...gi lah hadiahkan diri sendiri...blouse..
aku da lame da cari blouse ni....
heee...
die macam warna jeans tu... (nak kata aku taste macam orang Indon la tu??) Hello people! it's fashion! it's trendy! it's me..the limited edition! heh!... aku tak kesah lah...
die bergantung pada si pemakai nak pakai macam mana kan?kan?kan?

Memang setiap bulan mesti ada beli 1 or 2 barang baru...(aku dan suami la..) mana boleh die je ada barang baru..nak jugak..(walaupun duk umah tak gi mana-mana) hahahah....
So...hari ni hasil tangkapan kami....

hasil tangkapan untuk hari ni

Aku nye blouse tu...suami nye..jersi BJ Family FC die...sebab die dah jadi trainer..
sejak bila? sejak akhir-akhir ni..hahaha...
Blouse tu aku cekau kat KL Central...harga RM29.90 je..suami nye jersi pun lebih kurang sama..hiii....
kalau tak, member-member office die je yang join futsal tournament Sabtu ni kat Ampang futsal park pejadah tah name die...korang cari la sendiri.hahahaha....
tpai kalau tak silap... Ampang Sportsplanet... anjuran Majalah Mangga... 
(Ocu sang suami ni keje dengan Majalah Mangga tu)...

then, bini die ni ada exam SPA.. bukan SPA Q tu ye...heee...exam..
 PENERBIT RANCANGAN GRED B41... 
last week da gi dah untuk interview 1.. ujian lisan...so Sabtu ni ujian bertulis...
die kata nak bagi semangat kat wifey die ni..sebab last week die tak dapat balik...
so sweeetttt....hahahaha...
shh!! jangan gtau sapa-sapa taw..rahsia..ku mengharap sangat-sangat dapat job ni..amiinnnn....
yang jersi tu die beli je...die je aku tak de.sebab aku tak berapa minat jersi... 
(berlagak kan?) hahahaha...

P/s: lupa nak gtahu..aku dah reti naik bas balik ke cheras dah..hihihih....dari naik teksi RM10... baik naik bas... RM2.50... jihmat...jihmat...tapi lambat...sebab kene tukar 2 train...then kene usya bas...sebab bas tak berhenti kt bustop tu..
oh lupa! bustop Plaza rakyat...
so kalau pasni kne ke KL lagi...den OK yo..sebab dah tau tompek mano nak tunggu bas...hihihi.. 
*cume tak bape suke sebab PUDURAYA aka PLAZA RAKYAT tu terlalu sesak dengan manusia dan kereta desyummmmm! sana sini....

Sekian.aku penat.





No comments :

Post a Comment