Monday 24 February 2014

Si Bulat Arrisa

Salam ullllzzz!!

Hari ni hari bekerja. Selamat Bekerja kepada yang berkerja. Yang tak berkerja (macam aku nii) sila-sila la cari kerja. ekekekekeke. T_T.. Kerja yang mendatangkan $$$$ memang tak de la kalau duduk rumah ni. tapi pahala tu in sya allah ada..heeee... (tak pe la.. Rezeki Allah swt tu luas. Maybe belum sampai masa aku lagi kot).. T_T *positip nii*..


Duduk rumah ada kala...best..adakala..tensyen.. tang best tu..bila dapat main-main dengan baby..(bukan baby aku eehh) mertua aku ni jaga anak orang.Jadi, ada la baby nye..heeee... Aku ni suke baby. So, bagi aku baby ni aku sanggup la jaga 1 hari. Tak pe la kalau die banyak ragai sekalipun. Janji aku seronok tengok dia.hahahahaha (kalau dapat anak sendiri nanti tah camne tah. 24 jam mengadap) heeee... tapi... yang heran binti ajaib nye.. baby ni..tiap kali aku angkat..die mesti muntah susu selamber derrrk je kat baju aku.kat bahu. yeaaayyy! Budak bulat ni memangg taw...suka betul die kat bahu aku.
 -__-"


Pastu bila aku marah-marah (gurau lah) dengan dia..die boleh gelak..aissshh... budak kecik ni... OOh! lupa. Nama dia ARRISA HUMAIRAH. sedap kan name die...hehehehe...muke die iras-iras muka ayah dia. Yes. die muka lelaki.tak ada la pure gegirl sangat muka dia.hahahaha..tapi bila da nama pun baby, apa-apa die buat pun tetap comel.walaupun kadang-kadang die boleh uji sabar kite..huuuu...

Kadang-kadang mentua aku tensyen je dengan Arrisa ni. Sebab, die ni manje sikit..nak tidur kene gengam jari..kalau die berjaga,kene borak-borak dengan dia..kalau tak..die akan cakap sorang-sorang "huuuuuuu..." "urrgghhhhh"..."uuuuuuuuuuuuuuu"....sampai la ada orang datang dekat die and tegur die..baru die senyap pastu gelak-gelak..

kene pegang jari die..baru die nak lelap

time ni die tengah gelak.tapi bila ada camera die terus buat muka

Mentua aku jaga Arrisa ni adik beradik. Dari abang,2 orang kakak die yang pelat tu dan dia. Mana tak pening kepala. Sorang-sorang ragam oelik-pelik. Yang abang tu da sekolah da so kurang la nakal die. Yelah.Die sorang je lelaki. Adik-adik semua perempuan. Die pendiam..adik-adik yang potpet. kakak kedua Arrisa ni, baru je Tabika. Tapi, hmmmm...die punye pelat sampai sekarang tak OK lagi. aku kadang-kadang naik pening ape die cakap. Hahaha.. da la kalau die bercerita tu..hmmmmmm..sumpah! 1 benda aku tak faham. Yang kakak sorang lagi pulak. Ya rabbi! lasak die kalah lelaki. Kuat makan 1 hal. apa yang die nampak sume die kutip dan makan.Pintu besi pon die gigit.Cat pintu die tarik-tarik n masukkan dalam mulut..kalau nampak kite tengah makan,die datang dekat walaupun kite da bagi die makan banyak n makan awal. 


habis pintu ruang tamu mentua aku jadi mangsa Syahida
adik beradik pelat

Yang belah kiri tu Syahidah 2 tahun. Raja segala makan dan lasak. hari-hari 24jam berkelas vokal dengan dia. Die cute tapi..huuii.... Yang belah kanan tu kakak die. Huzma 5 tahun. Ni Master of pelats sedunia. 2-2 pelat la sebenarnya.. hanya diorang je faham bahasa diorang. hahahahaha

Bak kata orang tua-tua, kalau baby or budak perempuan kecik selesa dengan kita,kebarangkalian dalam kandungan kite tu baby boy. wooaahh~ heeee.. camtu lak ye.. (terus orang dalam perut ni aktif bergerak bila cite pasal die).... Eh...aku tak cite aku pregnant kan? tak ada kan? hahahaha..

Serasi nya aku dengan budak-budak ni..bukan ape.Just aku memang suka budak-budak. Especially babies la. Die mengada ke, banyak ragam ke.. Aku OK je. (buat masa ni la) hahahaha.... esok lusa ada anak sendiri tah ler ekk.. hahahahahaha

ketika budak Arrisa ni tidur..sunyi sepi je rumah ni die buat. sebab...kalau die terjaga... kelas vokal la jawap nyee.. Kadang-kadang saja datang kacau time die tidur.nak suruh die bangun. heeeeee.. pas die bangun..kite ciyom-ciyom sampai die rimas. hahaha.. memang aku pernah buat macam tu. menjerit die sambil tolak-tolak muka aku. hahahahaha..

tidur macam-macam gaya
Style die tidur memang suka tutup muka. Tak tahu la kenapa. kalau kite alihkan lengan die yang tembam tu..kemfem die bukak mata pastu "uuurrrrgghhh" sambil berkerut dahi..
hahahaha...Si bulat ni (panggilan dari aku dan adik ipar lelaki aku) ni kuat minum susu. Umur da 4 bulan da tapi mama die bagi susu je. Mentua aku kata, baby 4 bulan da boleh makan. Bagi makan biskut baby tu la.

Tetiba teringat masa kecik-kecik suke curik biskut adik pastu makan bawah katil. hahahahahaha..
Camne la bila da dapat anak sendiri. Jangan la die ikut perangai mak die ni.. hahahaha...

Hari ni kite update cite anak orang. In sya Allah... satu hari nanti..kite update cite pasal anak sendiri pulakz...

Doa-doakan semoga semuanya baik-baik belaka dan sentiasa dilindungi oleh-Nya.
amiinn


Firman Allah S.W.T dalam surah MukminAyat 60;
“Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina”


“Ya Allah, peliharalah anakku selama ia berada didalam perutku, dan sihatkanlah ia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkan lah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik, dan tetapkankah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah, jadikankah dia sihat dan sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis, dengan berkat Nabi Muhammad SAW dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."

No comments :

Post a Comment