Monday 28 April 2014

Baby Boo & Mommy Bee's Preparation

Assalamualaikum!

Hye uoolllss... hahaha.. sambil aku menaip ni sambil tu la si kenit dalam perut  ni pun duk "excercise". 
So, mommytobe & babybumbum same-same menulis entry kali ni.
Boleh gitu?
hahahaha

Kenapa aku panggil anak aku babybumbum? Sebab...dalam otak aku sekarang..sedang fikir yang anak aku akan lahir begini...

Haaa..hahaha..tembssss nyee...

Sebab apa aku pikir macam tu? sebab aku sejak preggy ni suka makan...asik makan jee... walaupun en somi tegur.."awak ni xgemuk pon. Makan banyak.Saya yang gemuk ada lah"...hahahahaha..welll...
heeee

So, awal-awal aku da cakap kat en somi..kalau anak lahir nanti...jangan marah kalau aku gigit-gigit tangan kaki..pipi dan sebagainya..sebab aku geram..hahahaha..abah dia apa lagi..
"ambboooiii lebam-lebam anak saya siap awak!"
hahahaha...
So, sekarang ni..untuk menanti ketibaan orang baru dalam family..banyak barang dan preparation kene siap sedia. Antaranya barang-barang baby..dan barang-barang mommy dia. Sampai kan abah dia complaint semalam..

"Itu..tepi katil..barang awak kan?" (memang banyak barang berbungkus-bungkus)...
"Atas almari tu pun rasenya barang awak" (ada 5beg)... 
*bukak drawer baju* ini pun barang awak jugak"  (3drawer baju aku sahaja..2drawer baju je milik en somi)..hahaha.. 
*bukak almari baju*.."Tengok..baju dia punyelah banyak tapi kata tak ada benda nak pakai.Pastu tumpang tempat orang" (ekceli aku terpaksa sebenarnya..aku terpaksa selitkan sedikit baju aku kat ruang almari en somi sebab tak muat...ngeeeeeeee...
dan dia?..potpet..potpet..potpet..non-stop..
so bini dia ni jawap ape?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
--
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hikhikhik...hikhikhik...

 kemudian... dia tengok kat lantai...berbungkus-bungkus..(barang anak dia)...
Die garu kepala... 
Ni je barang-barang baby..tilam..toiletries..sabun..beg pakaian...

Tak ada lah banyak pon...kan? kan?

baju baby..baru 9 pasang

Baby socks..
baby socks dan napkins...
baby socks lagi...hahahaha
Fav babysocks yang mommy dia suka.. hahaha
Barut baby

Barang-barang baby ni semua nye baru dibasuh hari ni. (^_^)
semuanya barangan PUREEN
Abah dia excited suruh basuh.. kalau tak basuh,Nnti anak dia gatal-gatal.. *katanya*
.hahaha...ekceli digalakkan basuh menggunakan tangan...
tapi..mommy die tak larat la..banyak sangat..*eh bukan banyak...tak larat je*
maka...mintak bantuan MESIH BASUH
ekekekekekeke.

Ekceli...banyak lagi yang tak dibeli..
contohnye.. BALDI BASUH BAJU/ RAGA BAJU BABY..PAYUNG SIDAI BAJU...BATH TUB.....DAN CAR SEAT.. hohoho... car seat ehh.. 
eheeemm....mommy dia dan abah dia berkenan dengan yang ni..
car seat cum stroller SRC

Maka..ia akan diusul kepada en somi untuk memilih dan terus gerabbbb yang ini!

P/s: tak boleh nak taip banyak lagi sebab laptop hang + problem...`uuu benci!!
so..anything akan di update lain kali..hcaihi...
take care!r
Salam Sayang,
Mommytobe (^_^)

No comments :

Post a Comment