Sunday 9 June 2013

wedding exam

wedding exam? mesti pelik kan? wedding ada exam?
eeehh...ada...
sebab kene jawap soalan-soalan yang akan datang dari setiap pelusuk dunia.
dalam jamban pun orang akan jerit dari luar..contohnyee..
"oiiii!!!! baju nikah ko ke yang bergantung dalam almari aku tu?"

sebenarnya siapa yang kawin ni?
orang lain pulak yang kelam-kabut tanya macam-macam..
orang lain pulak yang risau apa lagi yang tak cukup..
orang lain jugak takut ada yang tak dapat kad undangan..
orang lain je yang rajin update itu ini..
orang lain jugak yang pening apa nak ditambah..

sebenarnya siapa yang kawin ni?
ekekekekeke...

aku pon heran..sebabnya yang nak kawin aku..tapi yang risaunye orang lain..hahaha... ke aku ni yang xde perasaan? (OK ramai cakap aku takde perasaan. T_T) 
aku ada perasaan la..huu...tacing taw orang kata gitu..ekekekeke.. cume aku tak reti nak tunjuk aku risau..pening..serabut..kadang-kadang aku sengaja sembunyi kan perasaan tu sebab aku rasa aku tak patut tunjuk. kan..tacingg taw... (OK sekaranng aku ada perasaan.)

bila ramai tanya..

soalan dari housemate
beliau:  babe..how's your preparation?
aku    : *gelak guling-guling, amik remote tv tukar channel banyak kali*

soalan dari rakan-rakan yang jauh
beliau:  babe, kad bila nk dapat? nak g majlis ko ni
aku    :  kad? tak tahu bila nak siap" *sengeh-sengeh* (ni bulan lepas nye soalan)

soalan dari rakan-rakan yang rapat
beliau:  babe, baju da fitting?
aku    :  belum..2 minggu sebelum majlis kot * blur-blur*

soalan dari BONDA
bonda: kau da beli barang hantaran lelaki?
aku     : belom.tak tahu saiz die ape.tak pernah tahu. *sengeh-sengeh*
bonda: da tu bila nak beli? da nk masuk June da ni  (soalan ni bulan lepas aku da kene jawap)
aku     : aaaaa....tah ek. tunggu "dia" free la kot.bila? tak tahu.
bonda: camne korang bercinta ni?
aku     : camtu la...hihihii... *blurr jap..*
bonda: kad ko ni bila nk siap? dari April smpai Mei ni tak dapat???
aku     : (diam.sebab adik tunang aku yang handle)
bonda: warna khemah nak warna apa? menu catering? nk akad nikah bila?
aku     : *garu kepala* 
bonda: Bunting & banner da siap? (soalan bulan lepas)
aku     : belom (jawapan pun untuk soalan bulan lepas)
bonda: picture kt bunting and banner tu tukar.
aku     : OK

soalan dari officemate
beliau: ehh..kau da siap khemah,catering and goodies? 
            (soalan bulan lps.sebabnya beliau event department.so dia tanya more to event la kan)
aku    : errrrkk....tah..parents aku settlekan..hiiii...

soalan dari rakan-rakan FB
beliau: eehh babe...camne rase sekarang? majlis da nk dekat dah.
aku    : aaaa..biase je.kene rase berdebar ke? hahaha
beliau: hiisssshhh tak ada perasaan langsung laa die ni dari dulu sampai sekarang.
aku    : errrrrkkk....OK-OK.perasaan eehh..aaaa...biase je.. ^_^ 
            (aku rasa member aku tu kemfem biol dengan jawapan aku..ekekekeke)

soalan dari si "dia"
dia    : honeymoon nnti tolong carikan flight tiket.cari yang tempat best siap ada tourist guide.
aku   : OK
dia    : tolong carikan butang baju nikah.
aku   : OK
dia    : B nak cincin blh?
aku   : OK..boleh..
dia    : teman B cari sampin and songkok jomm.
aku   : OK..jomm.
dia    : kad bila nak siap?
aku   : OK, nanti komfemkan dengan mimi (adik diee)
dia    : baju nikah da amik?
aku   : daahh.. 
dia    : tukar picture lain kat bunting tu.tak suka.

soalan dari designer bunting & banner melaui email
beliau: awak ada apa-apa nak tukar? dah dekat 2 minggu da awak tukar macam-macam ni.
            (kesian die ni hari-hari ada amend) T_T
aku    : tak ada kot.boleh proceed print.
beliau: tak nak komfemkan dengan tunang/family?
aku    : tak mau.nanti drag jadi 1 bulan diorang buat.
beliau: OK
*thank you je sebab sabar and rajin layan saya*

OK fullstop.
yang sebenarnya, aku dah letih nak jawap soalan..letih nak uruskan benda-benda ni sorang-sorang. T_T
sampai fobia nak angkat call, sms or email dari FB sebab aku rasa aku retis sekarang ni..24-7  orang duk tanya. kot ye pun..nak autograph tunggu majlis. mihmihmihh...
tapi aku reply mana yang sempat aku baca..sebabnya, kita nak mendirikan majlis..mestilah nak rakan-rakan,sedara-mara raikan bersama-sama kita..
cume...
ada keletihan di situ sebab 100% semua soalan aku yang kene jawap.huhuuuuu

tu lahh.lain kali...amik wedding planner.. (berapa ribu pulak nak kene charge??) ekekekeke..
ramai cam terkejut bila tahu aku la wedding planner wedding aku sendiri.. (korang terkejut?? aku lagi laa.) ahahaha... sampai kt sebulan tak lalu makan. jangan kata lalu..nak hinggap kat tekak pun susah. tengah tidur pon boleh terjaga and plan wedding nye preparation. da macam study tuk exam rasenya T_T

selalunya, kita akan buat sama-sama dengan bakal suami..kan? but.. si dia ni spesis tak boleh serabut..nanti stress..demam terkejut.macam kes tunang dulu..2-3 hari dia demam. ekekeke. aku pulak macam tak ada perasaan. (heh! da beribu orang cakap gitu.aku pun rasa aku gitu) benda yang penting,aku chill & relax..benda tak penting, aku meggelabah teruk. what the fish laaa aku ni. mihmihmih..
so aku buat mane aku mampu tanpa serabutkan dia. alhamdulillah,aku dapat backup dia banyak jugak walaupun tak seberapa.hihihi...

nak mendirikan masjid ni, kita tak boleh pikir diri sendiri.kalau pasangan kita tengah sesak, apa yang ada,kita dahulukan ( jangan sampai bergadai maruah & harta lak). maksudnya, kita kenelah berusaha double dari dia. *tu lah yang berlaku dalam 3-4 bulan ni.. 
Proud of myself..hehehe..

* nanti tunggulah checklist aku. tak sabar nak kuakan checklist.nak tengok apa yang belum complete.



Thank you for readingg..
see yaa!

No comments :

Post a Comment