Tuesday 14 January 2014

Smart Shopping Real Savings

Assalamualaikum!
Hye semua~ :D

Minggu ni minggu paling best dalam hidup aku! Sebab... kerja 2 hari je..hahahaha...
(Kalau bab malas nak kerje memang seronok lah kitee...) :p
Dan....Minggu paling seronok juga sebab... Da dapat da Boots baru!! Beli online je..
Hehehe.. Sebab apa seronok? Aku tak payah lah nak keluar berjalan meredah lautan manusia dan naik turun train..tak perlu bayar parking kete..tak perlu beratur dan berdiri serta tunggu lama-lama..
haaaaa.... betapa seronoknye SHOPPING ONLINE ni kan...hehehehehe....


haa ni la kasut aku beli tu.Cantik tak Kak Ton nye boots?



Aku ni fanatik dengan Boots (ekceli fanatik dengan semua jenis kasut)
ehehehe...
Padahal kat rumah tu da ada 4 pasang kasut..3 pasang sandal.. alaa...baru 7 pasang.. cam nak beli je ni... hahahaha...
husband pun minat kasut gak. bila laki bini suka beli kasut..maka dalam bot kereta tu suku tu je kasut kami. :D
Bila beli kasut ni rasa cam seronok...rasa macam boleh jalan lebih jauh (padahal sebelum ni pakai kasut lama pun da jalan terlebih jauh dah) hahhaha...

Website yang aku pilih ni...memang website yang paling murah pernah aku jumpa dan...aku pun apa lagi! membeli-belah la.hahahaha...
ni website die.. NILE.COM
Kat website ni ada macam-macam barang..dari kasut--baju--IT Gadget--buku--skin care--sport equipment--barang hiasan rumah--phone assessories--fashion assessories--barangan elektrik pon ado!


ni la website nye.. (sila abaikan lelaki yang tunjuk muscle tu ye.
tak tau camne ada pulak iklan die) hehehe..

Dan! Penghantaran dia hanya mengambil masa selama 24 JAM SAHAJA!!
Tak caya kan? haaa... Aku pun mula-mula macam tu jugak.hahaha

Courier service untuk delivery..ada 2 cara.. GDEX dan POSTLAJU.
Aku punye GDEX.. dan charge die bergantung pada keberatan barang kite beli tu la.. :)

So bila dipikirkan balik...nak dibandingkan harga boots yang asal RM110 bertukar menjadi RM32.30 plus RM(courier serivice)..Maknaya harga dia below than RM40.00.. Maka.. dengan tidak pikir panjang..aku pun beli la.hahahaha
dah save RM70.00 di situ...kan..kan..
Kite kene shop smart sekarang ni sebab barang dah makin naik..minyak pon..barangkali..public transport pon da naik..jadi..untuk tidak menipiskan duit dalam purse dan bank...ONLINE SHOPPING la alternatif terbaik..hahahaha..

Dah dapat boots ni..rasa macam nak shopping lagi laa...hahaha..camne eh... :p
En Suami potpet-potpet je bila dengar nak membeli lagi. hehehe..
Well..Lumrah perempuan...mesti nak membeli...kaaan..
Jadi aku paksa diri tak bukak website ni untuk sementara waktu (walaupun kadang-kadang tu bukak la jugak sebab nak tengok kot ade la new items ke kan.) hahahaha...





Shopping Quotes:

“Whoever said money can't buy happiness simply didn't know where to go shopping.”


People will buy anything that is one to a customer.  ~Sinclair Lewis

No comments :

Post a Comment